– Vi ville skapa medvetenhet, minska stigmatisering och bidra till bättre psykisk hälsa och psykologisk trygghet på jobbet genom en intern kampanj. Vi kontaktade If för att få experthjälp. Psykologisk hjälp ingår i Scatec-anställdas sjukförsäkring, och vi ville se hur If kunde bidra till att öka medvetenheten bland alla våra anställda globalt, säger Marianne Carpenter, Global Lead för Learning & Development på Scatec.
– Det har varit en trevlig överraskning att arbeta med en leverantör som vill mer och vågar tänka utanför boxen.
Marianne Carpenter ansvarade för kampanjen tillsammans med kollegan Raquel Araujo, Senior Communications and Public Affairs Manager.
– Vi ville kombinera medvetenhet, personliga berättelser och ett resursnav för att utforma ett robust nätverk skapat av våra egna kollegor. Vår högsta företagsledning var personligen involverad i initiativet, och en av våra ledare delade modigt med sig av sin berättelse om den egna psykiska hälsan, bekräftar Raquel Araujo.