Inga Köpsell, Affärsutvecklare
Inga Köpsell arbetar som affärsutvecklare på If. Hon brinner för att göra försäkringar enklare och roligare för kunden, och tycker att digitalt är svaret på nästan allt.
I jakten på nästa utmaning hamnade Inga Köpsell i rollen som affärsutvecklare på If bilmärkesförsäkring, och där har hon trivts sedan dag ett.
– Det finns en öppen och välkomnande kultur på If. Alla gillar att se utveckling och det är enkelt att engagera och få med andra. Att ställa frågor är inte något problem.
Efter en utbildning i företagsekonomi, med en master i management, hamnade Inga av en slump i försäkringsbranschen – då på ett annat bolag. Efter ett par år började hon längta efter nya utmaningar och blev då kontaktad av en rekryterare – och så hamnade hon på If.
– Jag tyckte att jobbet verkade jättespännande och som ett bra nästa steg. På If fick jag en möjlighet att arbeta mer specialiserat mot ett område, vilket är väldigt roligt.
Det dagliga arbetet
En vanlig arbetsdag för Inga Köpsell börjar med "dailys" med de olika utvecklingsteamen; korta morgongenomgångar om hur det går och vad som behöver prioriteras. Därefter kan dagen bestå av en blandning av allt ifrån workshops till presentationer med kollegor från såväl Sverige som Finland och Lettland.
– Eftersom jag arbetar projektbaserat är nästan ingen dag den andra lik. Det innebär också att jag får jobba ihop med väldigt många olika personer och olika team. Variationen av människor och uppgifter gör jobbet intressant och spännande!
Det första uppdraget
När Inga kom till If kastades hon snabbt in i ett stort och viktigt projekt och i en roll med mycket ansvar. Det handlade om att lansera "Mina sidor", en inloggningssida där Ifs kunder kan få information om försäkringar som de annars skulle behöva ringa kundtjänst för – något som hon så här ett år senare är stolt över att kunna börja se resultatet av.
– Det var kul att väldigt snabbt kunna vara med och bidra. Det har varit mycket jobb bakom kulisserna så det är häftigt nu när vi börjar med lanseringen och kan se skillnaden.
Kunder vill göra allt mer digitalt och det behöver vi tillgodose
Inga Köpsell brinner för affärsutveckling och digitalisering, i det här fallet för att göra det enkelt för kunden.
– Digitalt är svaret på nästan allt. Det är viktigt att vi inte bara utgår från vad vi tycker gör det lättare för oss, utan vad våra kunder efterfrågar.
Efter ungefär ett år på If, som hon beskriver som en hjälpsam arbetsplats utan någon tydlig hierarki, trivs hon lika bra.
– Kulturen på If är positiv, driven och lösningsorienterad på det sättet att alla vill att det ska gå bra och drar åt samma håll. Det händer saker hela tiden och man ser resultat av det man bidrar med. Det är lätt att trivas på If helt enkelt.