Fullmakt

Vi värnar om våra kunders uppgifter och integritet. Därför behöver vi en fullmakt när du företräder en annan person, för att du ska kunna ta del av försäkringsinformation och göra ändringar i någon annans försäkring.

Vad är en fullmakt?

En fullmakt innebär att någon ger en annan person tillåtelse att vidta vissa åtgärder för dennes räkning. På fullmakten ska det framgå:

  • vad som får göras med stöd av fullmakten
  • vilka parterna är med namn, adress och personnummer
  • giltighetstid för fullmakten

Fullmakten ska vara underskriven av alla parter.

Hur skaffar jag en fullmakt?

Vi kan skapa en digital fullmakt för dina försäkringar om du har bank-id. Ring vår kundservice på telefonnummer 0771-655 655 så hjälper vi dig.

Om du inte har bank-id kan du antingen kontakta en jurist eller så kan du använda en fullmaktsmall hos någon av de tjänster som finns på internet. Tänk på att en mall inte ersätter kunskapen hos en advokat eller annan jurist. De flesta fullmakter kan mejlas till oss men en del behöver skickas i original för att vara giltiga.

Vad gäller för mig?

Beroende på vad ditt ärende gäller kan vi behöva olika underlag som styrker att du får ta del av försäkringar som inte är dina egna. Här kan du läsa om hur du ska göra i olika situationer.

Mer att läsa

Hjälpte denna information dig?

Vad saknade du?

Vi kan inte svara på kommentarer som lämnas här. Dina kommentarer används för att förbättra innehållet på sajten. Om du vill få svar på en fråga eller om du behöver hjälp med något – kontakta kundservice.

* Obligatoriskt fält
Formuläret skickas...