Vid skada och förlust

Vi hjälper dig och ditt företag när något oväntat har inträffat. Du kan anmäla skadan direkt på webben och ringa oss dygnet runt för hjälp.



Service in English



Andra försäkringar

Har du en privat försäkring eller jobbar du på ett företag med över 500 anställda?

Vanliga frågor och svar

Vilka försäkringar har jag och hur gäller de?

Vad ligger självrisken på?

Du kan ta reda på hur mycket du behöver betala i självrisk på Mina sidor. Logga enkelt in med BankID och läs mer om dina försäkringar.

Logga in på Mina sidor

Var hittar jag mitt försäkringsnummer?

Ibland kan vi fråga om ditt försäkringsnummer för att hjälpa dig snabbare i ett skadeärenden.

Försäkringsnummer börjar med SP (SPxxxxxx-xxxx) och finns i ditt försäkringsbrev och i dina villkor.

Du hittar ditt försäkringsnummer genom att logga in till Mina sidor

Jag är inte nöjd med skadebeslutet

Om du inte är nöjd med vårt beslut, bör du i första hand kontakta din handläggare på If. Du kan också få ditt ärende prövat av Ifs Kundombudsman, mejla till kundombudsmannen@if.se eller ring på telefon 0771-43 00 00.

Konsumenternas Försäkringsbyrå ger allmänna råd och anvisningar i försäkringsfrågor. Du kan ringa till byrån, telefon 08-22 58 00.

Mer information om du inte är nöjd.

Vad är er postadress?

Det är inte ofta du behöver posta något till oss. Men när det gäller, finns vi på denna adress.

Postadress 
If
F200
106 80 Stockholm

Så här fungerar det

  • 1

    Akut åtgärd

    Se alltid till att åtgärda det som går för att inte skadan ska förvärras.

  • 2

    Anmäl skadan

    Anmäl skadan direkt på webben eller ring oss för personlig service.

  • 3

    Utredning

    Vi bekräftar ditt ärende och kontaktar dig om vi behöver kompletterande information.

  • 4

    Självrisk

    Oftast dras självrisken direkt från ersättningen du beviljas. Du kan även få det på faktura.

  • 5

    Utbetalning

    Om du beviljas ersättning kommer utbetalningen ske till ditt konto när ärendet är avslutat.

  • 6

    Du ska bli nöjd!

    Vi gör vårt bästa för att hjälpa dig och avsluta ärendet snabbt och smidigt.