Frågor och svar vid tjänsteresa
5 vanliga frågor
Du beställer ditt digitala försäkringkort här:
Ladda ner försäkringskort
Försäkringskortet innehåller försäkringsinformation och kontaktinformation till oss.
Du hittar allmänn information om din Tjänstereseförsäkrings omfattning här: Tjänstereseförsäkring
Du kan också logga in på Mina sidor för anställda. Alternativt kan du kontakta din arbetsgivare för mer information.
Om ditt incheckade bagage inte kommer tillbaka och flygbolaget bekräftar att väskan är borta, är det i första hand flygbolaget som är ansvarig för att ersätta de förlorade sakerna samt väskan. Du ska därför göra en anmälan till flygbolaget. Du kommer att få en PIR (Property Irregularity Report) från flygbolaget som fastställer att väskan inte kommit fram till destinationen.
Om flygbolaget inte ersätter dig fullt ut ska du göra en anmälan till oss. Tänk på att stöldbegärlig egendom alltid ska förvaras i handbagaget.
När du reser till Kina eller USA är det viktigt att du ansöker om visum för att komma in i landet. Tänk på att spara kontaktinformationen till oss om något skulle inträffa.
Kina
Du behöver Visum för att resa in i Kina. Du behöver också en inbjudan från företaget som du ska besöka samt specificerad information te.x.
Namn
Passnummer
Datum för in/hemresa
Du kan läsa mer på: https://visumservice.se/china-visa
USA
För att resa in i USA behöver du ansöka om ESTA. För att din ESTA ansökan ska beviljas får din resa vara max 90 dagar. Du kan ansöka om ditt ESTA visum här: https://esta.cbp.dhs.gov/
Vid en flygförsening är det flygbolagets ansvar att erbjuda en ombokning eller återbetalning av biljetten. Försäkringen omfattar merkostnader som flygbolaget inte ersätter om flyget är försenat i mer än fyra timmar.